donderdag 30 oktober 2014

Rijst met erwtjes, spek en ui

Goedenavond!

Vanavond at ik lekker makkelijk, en vroeg ook trouwens, want ik had honger. Wanneer we dit vroeger thuis deden maakte mijn stiefmoeder vaak iets met rijst klaar, hier gooide ze dan van alles doorheen. Vanavond had ik rijst met erwtjes, spek en ui.

Wat heb je nodig?
1 kopje rijst (ik gebruikte pandanrijst)
1 kleine ui
ingevroren doperwtjes
2 plakken ontbijtspek

cashewnoten (eventueel)

Wacht tot het water kookt en kook vervolgens de rijst in ongeveer 8 minuten. Giet deze af en laat hem nog ongeveer 10 minuten staan.
In een andere pan kook je de doperwtjes, die van mij waren ingevroren en binnen 4 minuten klaar. Giet deze af en gooi ze bij je rijst.
De ui sneed ik in ringen, de ontbijtspek in reepjes. Ik bakte eerst het spek, zonder boter of olie, en liet dit uitlekken op een keukenpapiertje. Hierna fruitte ik de uienringen in dezelfde pan.

Gooi alles bij elkaar, roer het even door en doe er eventueel nog cashewnoten bij :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten