vrijdag 16 oktober 2015

Lasagne verde

Ken je die overheerlijke lasagne van de supermarkt?

Juist, die hele ongezonde magnetron óf oven versie die ook heel snel klaar is? Die ken ik dus ook en ik was er gek op. Was ja, want sinds ik deze lasagne ken wil ik (bijna) niet anders meer. 

Wat heb je nodig?
- ovenschaal
- lasagnebladen (de verse van de AH zijn top, maar die van Honig zijn ook prima)
- 300 gram rundergehakt
- mix voor lasagnesaus
- kaas
- diepvriesspinazie 
- 500 ml melk
- ui

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Ik ontdooi de spinazie altijd als eerste, in een bakje die ik in een grotere bak met warm water zet. Het kan (uiteraard) ook gewoon in de magnetron.

Smelt wat boter in de pan en fruit hier even kort de ui in, hierna kun je het gehakt rul bakken. Wanneer het gehakt rul is gebruik je het zakje voor de saus, dit gaat in de pan met 500 ml melk én 500 ml water. Zet het vuur nu iets hoger en laat het indikken. 

Bouw de lasagne laag voor laag op. Begin met een laag saus en doe hier wat spinazie overheen. Dan komen de lasagnebladen (even goed snijden/breken zodat alles bedekt is) en hierna komt wéér een laag saus. Dit herhaal je tot de schaal bijna vol is. Op de laatste laag gaangeen lasagnebladen meer maar plakken kaas! (Wanneer je bechemelsaus gebruikt moet je nog wél een laag lasagnebladen op de saus leggen)

Deze overheerlijke lasagne gaat nog ongeveer 30 minuutjes de oven in en daarna kun je genieten van je eigen én gezonde versie.

Eet smakelijl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten